TOM HANKS – NEOBVYKLÝ TYP (Něco málo povídek)

Kdo by nebyl zvědavý na první knížku svého nejoblíbenějšího herce?
O tom, že Tom Hanks píše, vím z jeho Instagramu. Na povídkovou knížku se tedy těším už dlouho. Mám pár výhrad, ale v zásadě je to takové líně příjemné čtení.

DĚJ:
TŘI ÚMORNÉ TÝDNY: Pokus dvou přátel o vztah. Milé, vtipné.
ŠTEDRÝ DEN 1953: Válečný veterán, obklopený svojí rodinou, vzpomíná na Štědrý den na ty, které ztratil přímo v boji.
PROPAGAČNÍ KAMPAŇ VE MĚSTĚ SVĚTEL: Detaily z práce a života jedné hvězdy.
VÍTEJ NA MARSU: Kirk jde na své devatenácté narozeniny s otcem surfovat. Zraní se, ale stane se ještě něco, co nečekal. Nejpoutavější povídka.
MĚSÍC NA GREENOVĚ ULICI: Povídka jak vyšitá pro můj Romantický zápisník. Bette se po rozvodu přestěhovala se svými dětmi do hezkého domu s milými sousedy. Jeden soused se jí zdá ale až moc vlezlý. Jenomže se ukáže, že je velmi chytrý. A obětavý. A hlavně úžasně zajímavý. Moc milé.
ALAN BEAN PLUS ČTYŘI – Alan a Anna z první povídky se spolu s dalšími přáteli rozhodnou, že obletí Měsíc. Ano, čtete dobře. Moc vtipné.
KDO JE KDO: Sue se vydala do New Yorku, aby si splnila své herecké sny. Realita je ale pěkně tvrdá. Krásně čtivé.
SENZAČNÍ VÍKEND: Kenny má desáté narozeniny a tráví víkend se svojí maminkou, kterou má jenom pro sebe. Zvláštně viděný svět plný nedokonalostí dětskýma očima.
TOTO JSOU ZAMYŠLENÍ MÉHO SRDCE: Mladá žena si z náhlého popudu koupí starý psací stroj. A zdá se, že jí to může změnit život. Krásné.
MINULOST JE PRO NÁS DŮLEŽITÁ: Další romantická povídka, tentokrát založená na cestování v čase. Mile originální!
POBUĎTE U NÁS: krátký filmový scénář o nečekaném pobytu v motelu.
ZAJEĎTE ZA COSTASEM: Nahlédnutí do dnů těch, kteří pracovali na nákladních lodích.
STEVE WONG JE TŘÍDA: Parta přátel, kterou známe už ze dvou povídek, jde společně hrát bowling.

DOJMY: Tom Hanks umí psát. Povídky se čtou dobře, většina má pointu. Ale ne všechny a náměty se trochu opakují. Záliba v kosmonautice a astronomii, psací stroje, psací stroje, psací stroje… A ten všudypřítomný product placement! Co myslíte, má to v knihách co dělat? Já s tím nemám problém, pokud je to v únosné míře. Tady bylo těch konkrétních kaváren, značek piva a tvrdého alkoholu fakt moc.
Kdyby se všechny povídky smrskly tak na třetinu, mohlo být místo třinácti dobrých třeba osm úplně skvostných.
Přesto DOPORUČUJU!

Sdílení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *